💋LANO-MAŚĆ HIT NA WYSUSZONE USTA

Cześć Wam!
Dziś przychodzę do Was z recenzją mojego numeru jeden na wysuszone usta.

Od kiedy pamiętam w zimę (i nie tylko) miałam problem z pękającymi, wysuszonymi ustami.
 Nie dość, że wyglądało to tragicznie to do tego sprawiało ból.
Zaczęłam czytać na temat naturalnych kosmetyków, eksperymentów które mogłyby mi pomóc i natknęłam się na LANOLINĘ.







Co to jest lanolina? 

" Lanolina jest woskiem zwierzęcym otrzymywanym podczas czyszczenia wełny owczej. Stanowi mieszaninę estrów kwasów tłuszczowych ze sterolami. Oczyszczony i odwodniony wosk nosi nazwę lanoliny bezwodnej.Lanolina czysta, bezwodna ma postać gęstej masy barwy ciemnożółtej lub żółtobrunatnej o słabym, nieco alkoholowym zapachu. Lanolina jakości farmaceutycznej prawie pozbawiona jest zapachu i ma jasnożółtą barwę. Przy ucieraniu z wodą lanolina bezwodna może wchłonąć prawie podwójną ilość wody, nie tracąc swej konsystencji. Dzięki temu do wyrobów kosmetycznych i dermatologicznych produkowanych na jej bazie możliwe jest wprowadzenie roztworów ekstraktów roślinnych, witamin rozpuszczalnych w wodzie i wodnych roztworów leków.Ponieważ lanolina bardzo dobrze wchłania się przez skórę wykorzystuje się ją do produkcji środków kosmetycznych oraz w recepturze aptecznej i przemysłowej produkcji farmaceutycznej jako podłoże do przyrządzania półstałych postaci leku, m.in. maści, kremy itp.W kosmetyce stosowane są różne składniki pochodne lanoliny: euceryt, lanolan izopropylu, lanolina hydroksylowana i etoksylowana oraz acetylowane alkohole lanolinowe. Płynna frakcja lanoliny nosi nazwę oleju lanolinowego."



Znalazłam lano-maść firmy Ziaja. Na opakowaniu napisane jest, że stosują ją karmiące matki na brodawki. Jednak okazało się,że nie jest to jedyne zastosowanie.
Ja zaczęłam uzywać jej w największe mrozy, więc wtedy gdy moje usta są najbardziej narażone na wysuszenie i pękanie.
Wystarczy odrobina, aby rozsmarować ją na całe usta. Maść jest bardzo gęsta i tłusta.
Co najważniejsze - utrzymuje się na ustach bardzo długo i "nie zjada".


Już po pierwszym użyciu zauważyłam,że moje usta stały się przyjemniejsze w dotyku i pęknięcia powoli się regenerują. Od tego momentu nie rozstaję się z moja lano-maścią!
Jest naprawdę tania i wydajna.  Koszt opakowania to  10-12zł i starczy nam przynajmniej na kilka miesięcy przy codziennym stosowaniu.

POLECAM WAM Z CAŁEGO SERDUCHA!🍍💗

Jakie są wasze hity na wysuszone usta? Co możecie mi polecić?💗💗💗

Buziaki!!! 

1 komentarz: